Popis projektu
V průběhu roku 2010 byla původní železniční trať optimalizována na vyšší rychlost. V řešených úsecích vykazovala kolej ztrátu stability geometrické polohy.
V prvním úseku, kde se původně nacházela gabionová zeď byla provedena nová opěrná patní zídka typu L a přísypem ve sklonu 1:1,5 a byla obnovena konstrukce železničního spodku pod kolejí č. 2.
V druhém úseku, kde docházelo k sedání násypu, oprava spočívala v provedení vibrovaných štěrkových pilířů v pravidelném rastru pod každou traťovou kolejí. Stabilizace násypu z armované zeminy v přechodové oblasti mostu byla provedena instalací ražených litinových duktilních pilot s roznášecími hlavicemi ze železobetonu. Současně byla obnovena přechodová oblast mostu. V pražcovém podloží byla instalována geomembrána zabraňující infiltraci srážkových vod.
Všechna opatření měla za cíl obnovit dostatečné deformační parametry konstrukce železničního spodku a zabránit vnikání srážkové vody do tělesa přísypu a zastavit tak další degradaci materiálu.
Další reference
Máte zájem o naše služby?
Hledáte spolehlivého partnera pro projektovou a inženýrskou činnost? Neváhejte a ozvěte se nám, rádi s Vámi probereme veškeré detaily.